söndag 3 juli 2011

Stickar som en tok

Sticklusten har verkligen återvänt! Har under veckan stickat klart en liten kofta till min lilla brorsdotter. Har flera ufon liggande men många är undanstoppade så idag påbörjade jag ett nytt projekt! Träffade stickvänner ute på Riddersviks gård och behövde ett nytt, lite enkelt projekt och påbörjade därför en färöisk sjal. Den stickas i entrådigt ljust grått och tunt ullgarn från färöarna. Garnet nystades förra sommaren efter att jag gått workshop för Osva Olsen på Stickstämman på Väddö sen har det legat och marinerat. Elisabeth Zimmerman rekommenderar i sin bok knitters almenac att i juli är det lämpligt att sticka spetssjal och sen har flera stickbekanta åkt till just Färöarna för nordiskt sticksymposium. Jag skulle naturligtvis också velat åka men jag får nöja mig att sticka på hemmaplan och då kändes det som det var dax att lägga upp 507 maskor på stickor 4mm och rocka loss med räta maskor, omslag och hoptagningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar