lördag 8 oktober 2011

Nu är det höst!

Har haft en intensiv vecka minst sagt så det har inte blivit så mycket stickning men väl tankar om livet.

På stickorna har jag mina tvåänsstickade ärmar som fick följa med på föredrag häromkvällen på Litet Nystan. Bästa Johanne - a.k.a. Born to knit berättade om hur hon hittar på sina mönster och vad hon inspireras av. Det var så inspirerande. Det är en av de saker jag älskar med stickning, det är ett oändligt område! Jag kom nog 3 varv under kvällen på mina ärmar. Hemma har jag stickat på min Binge kofta och har nu stickat klart kroppen med steekar för ärmar och halsringning bak och fram. Ärmarna är påbörjade och jag försöker tänka på monteringen redan vid uppläggning som jag lärde mig på HV förra terminen på fortsättning II-kursen.
I söndags var jag på Nordiska museet som hade ulldag med visningar och pröva-på aktiviteter. Det var mycket lyckat och jag träffade massa stickvänner jag lärt känna i olika sticksammanhang. Tvåändsärmarna var med såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar