onsdag 15 augusti 2012

En guernsey är klar!

I förra vecka kom jag loss med ärmarna på Guernsey tröjan till pappa. Jag ville verkligen bli klar! En helt obokad helg och lång frukost med två stick vänner och ett antal timmar i soffan med ljudbok så blev jag klar häromkvällen. Jag hoppas nu att tröjan ska passa. Mönstret heter Norfolk och designer är min husgud Alice Starmore. Valde storlek M efter att ha stickat halva kroppen i stl L och fått repa upp. Stickade med 3 mm stickor för att bli klar i tid. Så min stickfasthet skiljer sig från Fru Starmores men å andra sidan har jag aldrig hört någon som lyckats. Hade köpt 1.5 kg garn för att vara på säkra sidan och har 650gr kvar. Ska bli en spede/dansk nattröja till mig. Ikväll har hemslöjden en happening på stan så jag hoppas stöta ihop med massa härliga stickvänner:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar