lördag 18 augusti 2012

Vilsamt

Hade planer på att gå iväg till HV idag och låta mig inspireras av trådar i väv, stickning och broderi men vaknade med ont i huvudet så jag blev hemma. Har tänkt att jag denna höst ska komma iväg på broderi café så jag plockade fram ett som jag påbörjat för flera år sen. En jullöpare i linne som jag köpte på någon av de syfestivaler jag besökt. Företaget heter Fingerfärda. Originalet är sytt på bomull och inköpt på en loppis i Jönköping. Nu har jag sytt långa raka kontursömmar i stjälkstygn och lyssnat på sommarprataren Marie Göransson. Att sticka med två färger kändes för jobbigt men att sy kändes lagom. När jag plockade fram julduken påmindes jag om en vacker kudde i vitt på linne som jag köpte på Ellen Keys strand för några år sen. Och inte påbörjat. Bland mina stickkorgar har jag en stramalj ram med en påbörjad kudde med citroner i korsstygn. Utöver dessa har jag ju också den fina svarta sjalen i kläde med dala Floda broderi också. Jag har fler stygn att sy då stickningen känns för komplicerad. Jag har också broderier att ta med på café. Dock inte den i ramen. Den är för skrymmande.

1 kommentar:

  1. Trist att du missade HV-grejen! Jag hade också lite funderingar på att gå. Det lät trevligt att få sitta utomhus och väva. Och Djurgården är aldrig fel. Det var fint väder idag. Kul med broderi också! Hoppas du mår bättre nu!

    SvaraRadera