måndag 5 september 2011

Team stickgalningarna och hur man kan värma upp inför ett lopp!

Nu har vi sprungit! Team stickgalningarna hade en härlig springdag med 32 000 andra kvinnor på Djurgården i härligt väder i lördags. Alla kom i mål och alla fick vi medalj och ostkaka vid målgång. Vi var 4 stickerskor i laget och två andra stickerskor träffade jag före, under och efter loppet. Tänk, inte bara är de attans bra på att sticka, de kan verkligen springa också! Känner att springlusten har återvänt efter en svacka som varat hela sommaren faktiskt. Kanske beror det på uppladdningen inför loppet?

Min uppvärmning inför årets tjejmil var en träff med mina kära tvåändsstickningskamrater som jag gick kurs på HV med för två år sen. Vi var 6 personer som träffades denna fredag efter jobbet. Lars hade med garn han både spunnit och färgat själv. Hard core! Jag hade med mina tvåänsstickade ärmar och stickade hela tre varv under kvällen som inte blev så sen som tur var, vila är ju också viktigt när man ska springa lopp! En räkmacka och två koppar stärkande the fick jag i mig också. Tror inte på det där med kolhydrater som uppladdning. Vaknade på toppenhumör dagen efter så denna uppladdning var verkligen för mig!

Söndagen fick bli veckans vilodag. Passade utmärkt för jag behövde sticka klart sjalen Kiri till bästa vännen och nu är den tvättad och ligger utspänd på min madrass för att torka. Hoppas få överlämna den till helgen. Nu har jag inga pliktstickningar kvar, nu kan jag bara sticka till mig själv och ha tid till att springa:)

3 kommentarer:

  1. Det var jättekul att springa Tjejmilen med dig. Tack så mycket för i lördags! Kul att det gick så bra för dig även om du hade problem med ryggen. Och det är klart att bästa uppvärmningen är att sticka :)

    SvaraRadera
  2. Kul att höra att det finns fler än jag som gillar att räkna både maskor och kilometertider! Jag har en nystartad "hybridblogg", som handlar just om stickning och löpning.

    SvaraRadera