lördag 20 augusti 2011

senaste nytt från min stickfront.

Under veckan har jag stickat på sjalen Kiri till bästa vännen som jag snart hoppas bli klar med. Jag har varit på ett fullsatt stickkafé på litet nystan och jag har sett en modeutställning på Waldmarsudde. Under veckan kom också länshemslöjdens kursprogram. Raskt blev jag anmäld till en helgkurs med skånska yllebroderier i september och i december en endagskurs i stickning med Helga Isager.

Jag gillar att läsa andras stickbloggar och häromdagen blev jag påmind om en stickregel från Katarinas blogg; när man stickat klart ett projekt får man påbörja två nya. Jag har ju tänkt att mitt nya stickliv ska vara organiserat och ha fokus. Inte för mycket på en gång helt enkelt. Det är för trångt i bostaden för det. Men inga regler utan undantag. Det kom ett mejl från Mariasgarn som tagit rollen som sammankallande i vår tvåändsstickningsgrupp från HV. En så härlig grupp som fortsatt träffas och som det verkar, nu kommer fortsätta ses. Tack Maria! Jag har inget pågående tvåändsprojet så för att förbereda inför höstens första träff ska jag idag lägga upp för mina ärmar....Tvåändsstickade ärmar har jag tänkt sticka i flera år och jag har gått och grunnat på hur jag vill ha dem. Garn har jag redan. De kommer bli vita! Nu hoppas jag att jag kommer ihåg hur man lägger upp. Så nu blir det ett nytt projekt! Trösten är att det inte tar så mycket plats med tvåändsstickning och ursäkten är att jag ju måste ha något att ta med till träffen:)

Tog en tur på stan efter jobbet i fredags och höstens mode verkar mycket lovande för min del. Tweed, ull, lite preppy, fair isle, engelskt, boots, chinos......Tur man har ett lager med garn som inte är helt omodernt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar