fredag 18 maj 2012

Jag har inte slutat sticka, har bara inte hunnit skriva!

Jag stickar faktiskt men det har varit andra saker som kommit i vägen för bloggandet. Jag har rest lite och då har jag stickat på strumpor i Opalgarn införskaffat på syfestivalen för massa år sen. Sen är det pappas tröja, han fyller jämt nästa vecka, och målet var att ha kroppen och halsen klar och så stickar jag ärmarna efteråt och jag är faktiskt redan klar, med två veckor till godo trots att jag fick repa upp halva bak och fram för att den blev för stor. I så god tid är det inte ofta jag lyckas vara, har kanske lärt mig vara mindre tidsoptimist? Sen har det stickats lite tvåänddstickning. Har tyvärr missat de två senaste träffarna pga jobb och annat projekt.
 Det är snart sommar och jag funderar på vad jag ska unna mig för nytt projekt, kanske koftan i blått och ljusgrått visjö garn som inhandlades förra sommar nere i Östergötland som ska bli ytterligare en binge kofta. Sen har jag handlat sockgarn när jag rest. Sen har jag pällsull i olika färger som kan bli spetssjalar…Kan fortsätta drömma ett tag till, sommaren är ju inte riktigt här en men helt klart på G.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar