söndag 15 juli 2012

Sommar och semester igen.

Så var det semester igen!! Härligt. Har två veckor kvar. Har varit på utflykt till Mariefred med några stickvänner. Vi fick en dimmig och regnig dag. Men det gjorde ingenting. Det var så trevligt ändå. Men det blev tåget hem. Jag handlade ytterst lite garn och med på färden fick min andra tvåändsstickade ärm följa med.
Jag har påbörjat en ny stickning i visjö som jag köpte förra sommaren. I god tradition har jag fått repa upp eftersom koftan blir 20 cm för stor. Provlapp... Mönster från ravelry såklart. På svenska heter det rosor och granatäpplen http://www.ravelry.com/patterns/library/roses-and-pomegranates .
Jag passar också på att fixa hemma. Har målat två dörrar och några skåpsluckor i köket. Det blir fint med lack färg!!
Det jag är mest nöjd med är att jag har börjat springa igen!!

2 kommentarer:

  1. Synd att jag missade resan till Mariefred. Men det kommer säkert fler tillfällen. Imponerad av din stickning - som vanligt. Du gör så svåra grejer. Hur gick det med tröjan till din far? Kul att du kommit igång med löpningen! Jag springer just nu bara "i tanken" ;)

    SvaraRadera
  2. Just det, PROVLAPP heter det! ;-)

    SvaraRadera