söndag 19 juni 2011

Regnet det bara faller ned....

Helgen har gått fort i vanlig ordning. Igår var jag på utflykt med kompisen C till Sigtuna. Solen sken och det var så mysigt. Det finns nu flera restauranger och kaféer att välja på. När jag bodde där för ett 20-tal år sen var det Tant Brun vi alla gick till. Dit gick vi även igår. Wienerbrödet var lika gott som då.
Väl hemma på kvällen blev det intensivt stickande på Gawain. Det har blivit med detta projekt som med så många andra. Jag kommer glatt igång med något nytt och när jag har gjort ca 60% så lägger jag det åt sidan i några månader eller upp till ett år och påbörjar massa annat och sen plockar jag fram det igen och då stickar jag nästan maniskt till jag är klar. Nu är det endast kragen kvar. För ca 1,5 veckan sen var det 1.5 ärm att sticka och det sista på ärm 2 blev klart på förmiddagen idag. En färdig tröja hägrar och ytterligare garn har gått från lager till plagg. Skönt....Är stressad av mitt garnlager som jag verkligen försöker använda men det fortsätter öka. Har liksom inte plats i min lilla lägenhet....Drömmer just nu om ett litet hus med tomt, växthus och ett arbetsrum. Vem vet, det är ju inte helt omöjligt! Idag har det verkligen regnat så jag har ägnat några timmar att rensa i pärmar och sortera papper så nu är det en kopp the som gäller och snart ska jag börja lägga upp för kragen. Ska nog göra en virkad uppläggning så att jag kan sy ihop kragen fint med maskstygn. Senaste kursen på HV, Fortsättning II var verkligen nyttig! Fortsätter regnet till midsommar i god tradition kanske jag kan inviga Gawain på fredag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar