söndag 26 februari 2012

Kastar loss mot Guernsey!

Har sen en dryg vecka stickat provlappar och haft beslutsångest. Har provstickat lappar till Alice starmores stornoway men jag vill sticka med 3 mm och trots min fasta stick teknik skulle den bli för stor och jag skulle inte ha en chans att ha bak ock framstycke klara till slutet av maj då pappa fyller år. En traditionell guernsey har vanligen en slätstickad nedre del och mönster på övre halvan. Så nu har jag valt en tröja av AS som heter norfolk (från boken med fiskartröjor) och med min stickfasthet på 3 mm, storlek L, garn från frangipani och förlänga framstycket och göra om halsen så borde det bli jättebra! Återkommer med bild, 2 cm resår på sticka 2.5 är ju inte så spännande. Om någon undrar var jag tagit vägen så kan jag antagligen återfinnas i soffan med en 0.5kg kon med garn vid fötterna stickandes runt, runt med mörkt blått. Vi ses när det blir lite varmare. Jag har en deadline, 22 maj närmare bestämt.

1 kommentar:

  1. Jag tror att stickfastheten på AS:svtröjor är konstig pga att de är stickade med garnet inhöger hand.
    Har testat detta och mt blir annorlunda

    SvaraRadera