lördag 3 mars 2012

En provlapp är en provlapp och inte hela sanningen

Har stickat 25cm på pappas tröja och har de senaste kvällarna haft onda aningar....har mätt min stickfasthet och den stämmer. Men det kändes trots det för stort. Det visade sig att tröjan är mer än 10cm större än den borde! Så nu har ja repat upp 20 cm, ned till resåren som håller måttet och så stickar jag i stället efter storlek medium. Det man inte får med en provlapp är gravitationen....
I veckan som gick var jag på stick kaffe på Nordiska, det var tema tvåändsstickning. Jag stickade på mina ärmar, nu är jag nästan klar med nedre delen av ärmen. Sen ska jag maska av och plocka upp nya maskor en bit ned. Ska bli som ett upp vik. Idag ska jag hälsa på mina föräldrar och så ska vi gå till en trädgårds handel. Igår var det en artikel i DN om balkongodling och jag blev så otroligt sugen på att så lite frön. Tänk att få plocka solmogna tomater!!! Trevlig söndag!

2 kommentarer:

  1. Jättesynd att jag missade stickningen på Nordiska. Har ju nu också försökt mig på tvåändsstickning, men kan inte påstå att jag är "fast". Ska tröjan du stickar till din pappa bli i den tekniken så är jag ooootroligt imponerad. Mitt första projekt i den tekniken är ju Marias Frigga-vantar och där blev min stickfasthet alldeles fel. Lycka till och ha en trevlig söndag du också!

    SvaraRadera
  2. Tvåändsstickning är så snyggt men ack så tidsödande. Jag har taggat dig i en frågeutmaning, om du har lust att delta hittar du frågorna på riotyarn.wordpress.com

    SvaraRadera