söndag 7 augusti 2011

Man får ändra sig!

Min enda pliktstickning för tillfället är till min vän K. Jag påbörjade sjalen Miralda till henne för några veckor sedan men den kommer ta tid. Mönstret är lite märkligt skrivet så den har blivit liggande i korgen. Eftersom jag har så mycket jag vill sticka just nu så har jag valt ett annat mönster som jag tror kommer gå fortare. En stickande vän hade den på sig i ett tuggummirosa Malabrigo lace när jag besökte Riddersvik i början av juli. Det är sjalen Kiri som kom ut för flera år sen. Det är i stort sett bara en mönsterrapport med löv som upprepas och som sen avslutas med en spetskant. Det kommer gå betydligt fortare och den kommer bli minst lika fin så i morse drog jag ur stickorna och sa hejdå till Miralda och hej till Kiri! Att det sen har regnat större delen av dagen har bidragit till att jag kommit en god bit på väg! Garnet är ett ljust gråblått baby alpacka som jag handlat på Litet nystan och jag stickar på stickor 4. Orginalet är stickat av tre nystan kid silk haze. Skulle vara så skönt om jag kunde överlämna denna födelsedagssjal i början av september. Så åter till laminon och på med någon DVD.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar