söndag 14 augusti 2011

Och så kom hösten.....

Sommarsemestern är över och jag har redan arbetat en vecka. Samma dag jag återvände till arbetet blev det höst. Är inte det lite tidigt? Det är något med den krispiga luften. Istället för att köpa nytt bänkpapper som när jag var barn så har jag istället bokat in massa saker i min agenda och funderat över roliga saker jag vill göra. Höst är nystart för mig. Höst är också god mat, gosiga ulltröjor, raggsockor, museibesök, böcker, sitta på fik, dricka te och gå på kurs. Hoppas det kommer bli mycket av detta denna höst!

Sticktiden har återgått till några få timmar i veckan. Men i ett försöka att hålla kvar sommaren så anslöt jag mig till en stickträff på Rosendal i tisdags. En liten stund satt jag ned, åt sommarens dyraste pyttesmörgås, stickade ett varv och sen lättade vi alla för att hinna undan det hotande ovädret. Det var trevligt så länge det varade.

Har stickat på födelsedagssjalen till vännen K under veckan och stickat på provlappar för att försöka komma på vad jag ska göra med garn jag tänkt till en kofta men som jag insett inte är rätt garn till den rätstickade koftan. Fortsättning följer förhoppningsvis för garnet och färgen är så fin och jag vill hitta det ultimata mönstret till just det garnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar